دیجی ویت
ریدایرکت چیست ؟ معرفی انواع ریدایرکت‌ها و تاثیر آن‌ها بر سئو
معرفی انواع ریدایرکت‌ها و تاثیر آن‌ها بر سئو

ریدایرکت چیست ؟ معرفی انواع ریدایرکت‌ها و تاثیر آن‌ها بر سئو

یک مطب دندان‌پزشکی را در نظر بگیرید. منشی دندان‌پزشک می‌خواهد همه‌ی تماس‌ها را دریابد اما فقط سه روز هفته در مطب حضور دارد. اینجاست که دایورت کردن تلفن به کارش می‌آید. ریدایرکت دقیقا کارکردی شبیه به دایورت کردن دارد، با این تفاوت که پیچیدگی‌های بیشتری دارد. اما نگران نباشید، در این مقاله همه چیز را از صفر درباره‌ی آن‌ها می‌فهمید.

ریدایرکت چیست؟

گاهی لازم است شما موتورهای جست‌وجو و کاربر را از صفحه‌ای که درخواست کرده‌اند، به صفحه‌ی دیگر هدایت کنید. اینکه ریدایرکت به سئو آن صفحه لطمه می‌زند یا خیر، بستگی به این دارد که چرا و چگونه از آن‌ استفاده ‌کنید. اگر درست استفاده کنید، می‌توانید بیشتر اعتبار URL اول را به دومی منتقل کنید.

چرا لازم است از ریدایرکت استفاده کنید؟

موقعیت‌های مختلفی هست که شما مجبور می‌شوید کاربران و موتورهای جست‌وجو را به صفحه‌ای متفاوت از آدرسی که به آن وارد شده‌اند، هدایت کنید. برای اینکه آن‌ها را بهتر بفهمید چند نمونه از رایج‌ترین موقعیت‌ها را برای‌ شما مثال می‌زنیم و در ادامه می‌فهمید که برای هر موقعیت، کدام ریدایرکت مناسب‌تر است:

1 - امنیت در وبسایت

زمانی که می‌خواهید از پروتکل HTTP به کانال کدگذاری‌شده‌ و امن HTTPs بروید. این کار امنیت وبسایت شما را تا حد زیادی بالا می‌برد و در رتبه‌ی سایت هم تاثیر مثبت دارد. برای وبسایت‌هایی که اطلاعات زیادی از کاربران دارند، مثل فروشگاه‌های اینترنتی که اطلاعات کاربر و اطلاعات پرداخت در آن‌ها ثبت می‌شود، چنین کاری حیاتی است. برای اینکه همه‌ی صفحات را به پروتکل جدید منتقل کنید، باید از دستور ریدایرکت استفاده کنید.

2 - تغییر نام دامنه و برندینگ دوباره

زمانی که شما می‌خواهید نام دامنه‌ی وب‌سایت را تغییر دهید. برای تغییر دامنه باید دلایل محکم و معقولی داشته باشید. تغییر دامنه دقیقا مثل تغییر نام کسب‌وکار است. اکثر کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند اسم‌شان را عوض نکنند چون به کسب‌وکارشان لطمه می‌زند. برای تغییر دامنه لازم است از دستور ریدایرکت استفاده کنید.

نکته: انتظار افت ترافیک را در ماه‌های اول انتقال داشته باشید. این تاخیر به دلیل Sandbox Effect  گوگل اتفاق می‌افتد. همیشه تغییر نام دامنه به دلیل مناسبی اتفاق نمی‌افتد. ممکن است کلاهبرداری اتفاق افتاده باشد یا مثلا شما بخواهید از تغییر دامنه به نحوی سوءاستفاده کنید. از آن جایی که گوگل به کیفیت نتایج اهمیت بالایی می‌دهد، در این مورد بسیار بادقت عمل می‌کند و استراتژی محافظه‌کارانه‌ی «وایسا تا ببینم» را اجرا می‌کند.

3 - ادغام دو یا چند دامنه

زمانی که چند دامنه برای یک کسب‌وکار دارید و می‌خواهید همه را در یکی ادغام کنید، لازم است از دستور ریدایرکت استفاده کنید. این کار باعث می‌شود ارزش و اعتبار همه‌ی صفحه‌ها به یکی منتقل شود.

4 - زمانی که می‌خواهید پلتفرم CMS وبسایت را تغییر دهید

CMS  مخفف سیستم مدیریت محتواست که ایجاد، بروزرسانی و مدیریت یک سایت را از صفر تا صد انجام می‌دهد. رایج‌ترین سیستم مدیریت محتوا ووردپرس است. مثلا اگر شما یک فروشگاه آنلاین داشته باشید که با وردپرس ایجاد شده، اما شما بعد از مدتی تصمیم می‌گیرید به مجنتو بروید، باید از دستور ریدایرکت استفاده کنید.

5 - صفحات حذف‌شده

شما ممکن است به دلایلی بخواهید یک صفحه را به صورت موقتی یا دائم حذف کنید. اما نمی‌خواهید کاربران و موتور جست‌وجو با خطای ۴۰۴ مواجه شوند. خطای ۴۰۴ برای کاربران مثل بن‌بست است و ترجیحا نباید با آن روبرو شوند. در این مورد باید دقت کنید چون دلایل متفاوت باید به شیوه‌های متفاوت ریدایرکت منجر شود.

حذف موقتی یک صفحه دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد، مثلا:

  • وقتی یک کمپین دارید که می‌خواهید کاربر را به صفحه‌ی آن هدایت کنید.
  • وقتی می‌خواهید روی یک صفحه تست A/B انجام دهید و آن را از دسترس خارج می‌کنید.
  • زمانی که می‌خواهید طراحی یک صفحه را تغییر دهید.

و همینطور حذف دائمی یک صفحه دلایلی دارد مثل:

  • صفحه فعال نیست یا محتوای به درد نخوری دارد.
  • زمانی که می‌خواهید URL صفحه را تغییر دهید به دلیل اینکه می‌خواهید گزینه‌ی بهتری برایش انتخاب کنید یا مشکلی دارد.

هر کدام از این موقعیت‌ها دستور متفاوتی از ریدایرکت را می‌طلبد.

6 - محتوای مشابه

زمانی که دو صفحه از وبسایت شما محتوای یکسان یا مشابهی دارند، باید آن‌ها را روی یک صفحه ریدایرکت کنید تا گوگل محتوای شما را تکراری شناسایی نکند و رتبه‌ی وب‌سایت شما افت نکند.

انواع ریدایرکت

حالا رسیدیم به داغ‌ترین نقطه‌ی بحث: زمانی که به هر دلیلی لازم شد از دستور ریدایرکت استفاده کنید، باید انواع مختلف آن را به خوبی بشناسید تا از بهترین شیوه استفاده کنید. به صورت کلی ریدایرکت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: آنهایی که روی سرور اجرا می‌شوند و آنهایی که روی خود صفحه اجرا می‌شوند.

بخش سرور

در این شیوه شما تغییرات را روی سرور اعمال می‌کنید.

ریدایرکت ۳۰۱ : بهترین گزینه برای سئو

با این شیوه شما به موتور جست‌وجو می‌فهمانید که از URL1 به URL2 برود و در عین حال به او می‌گویید که شما دیگر هیچوقت قرار نیست از URL1 استفاده کنید. در این حالت موتور جست‌وجو اعتبار صفحه قدیم را به صفحه جدید منتقل می‌کند. اگر می‌خواهید یک صفحه را برای همیشه منتقل کنید، حتما از این دستور استفاده کنید. عموما از آن جایی که نوشتن این دستور سخت‌تر از دستورهای ۳۰۲ است، گاهی وب‌مسترها اشتباها برای انتقال دائمی از دستور ۳۰۲ استفاده می‌کنند. با این مقاله همراه باشید تا بفهمید چرا این کار یک اشتباه فاحش است.

ریدایرکت ۳۰۱ حدود 95 درصد ارزش صفحه را منتقل می‌کند، اما این میزان در مورد همه‌ی ریدایرکت‌های 301 صادق نیست چون به مرتبط بودن دو صفحه‌ هم بستگی دارد. در انتهای مقاله در بخش نکات دوباره به این مبحث برمی‌گردیم.

برای تغییر دامنه، تغییر CMS ، ادغام چند دامنه، حذف دائمی صفحه و حذف محتوای تکراری از این دستور استفاده کنید.

ریدایرکت ۳۰۲ : برای انتقال موقت

این دو ریدایرکت برای کاربر تفاوتی ندارند، اما تفاوت مهم‌شان برای موتورهای جست‌وجو این است که شما با ریدایرکت ۳۰۲ به موتور جست‌وجو می‌فهمانید که این انتقال موقتی است و آن‌ها همچنان اطلاعات صفحه‌ی اول را ایندکس می‌کنند. با این شیوه شما اعتبار صفحه‌ی اول را انتقال نمی‌دهید، چون قرار نیست برای همیشه حذف شود. اما وقتی این ریدایرکت را برای حذف دائمی استفاده کنید، احتمال دارد بعد از مدتی اعتبار URL1 از ایندکس موتورهای جست‌وجو حذف می‌شود.

البته در سال 2018 گوگل تصدیق کرد که با ریدایرکت‌های 302 که اشتباها استفاده شده‌اند و انتقال‌شان دائمی است مثل ریدایرکت 301 رفتار می‌کند و همه‌ی اعتبار صفحه را انتقال می‌دهد، اما گوگل این را نمی‌گوید که 301 و 302 دو دستور کاملا جدا و متفاوت هستند که به هر حال موتورهای جست‌وجو را به رفتارهای متفاوتی دعوت می‌کنند و هیچ لزومی ندارد که چون «گوگل خودش می‌فهمد» شما اشتباه کنید.

تنها زمانی که می‌خواهید یک آدرس را به صورت موقت به آدرس دیگر منتقل کنید از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنید. مثلا در مواردی که می‌خواهید صفحه را تعمیر کنید یا طراحی آن را تغییر دهید و نمی‌خواهید کاربران با خطای ۴۰۴ روبرو شوند آن‌ها را به یک صفحه‌ی مشابه به صورت موقتی هدایت ‌کنید.

با توجه به اینکه در اکثر مواقع وب‌مستر قصد دارد اعتبار صفحه را منتقل کند ریدایرکت ۳۰۲ به ندرت استفاده می‌شود. استفاده‌ی بی‌مورد از ریدایرکت ۳۰۲ قطعا به ضررتان تمام می‌شود. مثلا اگر برای حذف محتواهای مشابه وب‌سایت از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنید ریسک چند اتفاق وجود دارد:

  • در نتایج جست‌وجو هر دو صفحه‌ی شما نمایش داده ‌شود و محتوای تکراری در وب‌سایت‌تان دیده شود.   
  • اعتبار لینک‌ها بین این دو صفحه پخش ‌شود.
  • بعد از اینکه مدتی گذشت، صفحه‌ی اصلی با همه اعتبارش از ایندکس حذف شود.

نکته: گاهی وب‌مسترها قصد دارند بازدیدکننده را با توجه به موقعیت مکانی یا زبان به صفحه‌ی دیگری منتقل کنند و برای این کار از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده می‌کنند. اما این ژانگولربازی‌ها اگر لازم نیستند، توصیه نمی‌شوند!

اصلی‌ترین ریدایرکتی که شما با آن‌ سروکار دارید ریدایرکت ۳۰۱ است و در مواردی خاص ریدایرکت ۳۰۲. بقیه‌ی ریدایرکت‌ها چندان استفاده‌ای ندارند اما خوب است آن‌ها را بشناسید:

ریدایرکت ۳۰۳

ریدایرکت ۳۰۳ شیوه‌ای از انتقال موقت است که با استفاده از آن شما نشان می‌دهید که می‌خواهید درخواست به URL جدید موقت با شیوه‌ی GET HTTP ارسال شود. اصولا شما نیازی به استفاده از این ریدایرکت ندارید.

نکته: گاهی وب‌مسترها برای مدیریت فرم‌ها از ریدایرکت 303 استفاده می‌کنند. چون استفاده از این ریدایرکت باعث می‌شود کاربر نتواند با استفاده از دکمه‌ی Back فرم را Re-submit کند. این ریدایرکت هیچ نقشی در سئو و انتقال اعتبار پیج ایفا نمی‌کند.

ریدایرکت ۳۰۷ : انتقال موقت

این ریدایرکت مشابه ریدایرکت ۳۰۲ عمل می‌کند با این تفاوت که در فقط در نسخه‌ی ۱.۱ HTTP کار می‌کند. این ریدایرکت برای این به وجود آمد که متد HTTP استفاده‌شده در انتقال تغییر نکند. مثلا اگر از متد GET استفاده شده باشد GET انتقال داده می‌شود و اگر POST استفاده شده باشد با همان متد POST انتقال داده می‌شود.

معلوم نیست که موتورهای جست‌وجو نسبت به این ریدایرکت دقیقا چه رفتاری دارند، پس اگر می‌خواهید صفحه‌ای را موقتا انتقال دهید از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنید.

یک نکته درمورد ریدایرکت ۳۰۷ برای حرفه‌ای‌ها: گاهی از این ریدایرکت به عنوان یک ریدایرکت داخلی برای سیستم امنیت HTTP یا همان HSTS استفاده می‌شود. HSTS شیوه‌ای است که با استفاده از آن سرورها به مرورگر می‌فهمانند که فقط با کانکشن HTTPs (که امن است) می‌توانند به آن وصل شوند. برای اینکه بهتر بفهمید یک مثال می‌زنم: وقتی مرورگر شما بعد از بازدید وب‌سایت فهمید که HSTS استفاده می‌کند، شما را مجبور می‌کند که فقط به نسخه‌ی HTTPs سایت وصل بشوید و هرموقع به یک URL HTTP در آن سایت وصل ‌شوید اتوماتیک شما را به  HTTPs  ریدایرکت می‌کند. این مرورگر در این موقعیت از ریدایرکت ۳۰۷ برای انتقال استفاده می‌کند.

اما ریدایرکت ۳۰۷ چیزی نیست که موتورهای جست‌وجو به عنوان ریدایرکت واقعی به حسابش بیاورند و همانطور که قبل‌تر گفتیم برای انتقال موقت از ریدایرکت ۳۰۲ استفاده کنید.

ریدایرکت ۳۰۸ : انتقال دائمی

ریدایرکت ۳۰۸ نسخه‌ی انتقال دائمی ریدایرکت ۳۰۷ است. این دو ریدایرکت هردو متد HTTP استفاده شده را حفظ می‌کنند. رفتار موتورهای جست‌وجو نسبت به این ریدایرکت هم چندان مشخص نیست. ریدایرکت 308 اگرچه به عنوان انتقال دائم ارزش و اعتبار صفحه را قاعدتا منتقل می‌کند، اما دلیل خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد مگر اینکه بخواهید خیلی خاص باشید.

توصیه می‌شود برای انتقال دائم از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید.

ریدایرکت خطای ۴۱۰

اگر کرکره‌ی بعضی از صفحه‌ها را کلا می‌خواهید پایین بکشید به این معنی که مثلا یکی از خدمات خود را کلا از کسب‌وکارتان حذف کرده‌اید می‌توانید از این ریدایرکت اسفاده کنید. ریدایرکت خطای ۴۱۰ به گوگل می‌فهماند که هیچوقت به صفحه سر نزند و آن را از نتایج جست‌وجو حذف کند.

ریدایرکت‌های صفحه

این ریدایرکت‌ها در کدهای صفحه نوشته می‌شوند و به سرور ارتباطی ندارند. به دلیل عوارض جانبی متعدد آن‌ها، توصیه می‌شود فقط و فقط زمانی که مجبور شدید، از آن‌ها استفاده کنید چون گوگل اصلا میانه‌ی خوبی با آن‌ها ندارد و برای سئو خوب نیستند.

ریدایرکت Meta Refresh

این ریدایرکت در واقع یک متا تگ است که در بخش <Head> صفحه نوشته می‌شود و به مرورگر می‌فهماند که بعد از یک بازه‌ی زمانی مشخص صفحه را رفرش کند یا به یک URL دیگر ریدایرکت کند. این تگ برای صفحات اصلی خبری که نیاز دارند آپدیت باشند استفاده می‌شود اما تا جایی که می‌توانید از آن استفاده نکنید.

ریدایرکت Javascript

دستوراتی از جاواسکریپت که برای ریدایرکت صفحه به یک URL دیگر استفاده می‌شود.

عوارض جانبی استفاده از این ریدایرکت‌ها چیست؟

سئو

موتورهای جست‌وجو در این شیوه اعتبار صفحه را انتقال نمی‌دهند زیرا ممکن است حتی زمانی که از کد جاواسکریپت استفاده کرده‌اید ریدایرکت را نشناسند و اگر رفرش تایم شما بالای صفر باشد آن را به عنوان ریدایرکت حساب نکنند. به یاد داشته باشید که موتورهای جست‌وجو برای اینکه ریدایرکت جاواسکریپت را ببینند باید آن را پردازش کنند و منابع‌شان برای این کار محدود است. به همین دلیل است که بیشتر طول می‌کشد و این افت سرعت مشکلات متعددی برای وب‌سایت ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید با سرعت بیشتری این کار را بکنید به سراغ ریدایرکت‌های سرور محور ۳۰۱ و ۳۰۲ بروید.

نکته: اگر رفرش تایم متاتگ را روی ۰ تنظیم کنید موتورهای جست‌وجو با آن مثل ریدایرکت ۳۰۱ رفتار می‌کنند و اعتبار صفحه را انتقال می‌دهند.

خراب شدن دکمه Back

استفاده از این ریدایرکت‌ها باعث می‌شود این دکمه دیگر کار نکند و کاربر با استفاده از آن درون یک دور باطل گیر بیفتد و به URL ریدایرکت شده برگردد. من به عنوان کاربر وقتی با چنین اتفاقی مواجه می‌شوم یک فحش ریز توی دلم می‌دهم و تب را می‌بندم و این اصلا خوب نیست!

نکته آخر اینکه همه‌ی مرورگرها این ریدایرکت‌ها را پشتیبانی نمی‌کنند. پس خواهشا تا جای ممکن از آن‌ها استفاده نکنید.

نکاتی درباره ریدایرکت

اشتباهات لپی را چه کنیم؟

اگر یک صفحه را با ریدایرکت ۳۰۲ انتقال دادید اما بعدا خواستید آن را به صورت دائمی انتقال دهید باید چکار کنید؟ گوگل اعلام کرد که با ریدایرکت‌های ۳۰۲ بعد از مدتی مثل ریدایرکت ۳۰۱ برخورد می‌کند و آن را دائمی تلقی می‌کند. اما به دلیل اینکه ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ دو دستور متفاوت هستند هنوز هم ریسک این وجود دارد که صفحه‌ی قبلی شما در ایندکس باقی مانده باشد و دوبار در نتایج جست‌وجو ظاهر شوید. پس توصیه‌ی ما این است که صفحاتی که می‌خواهید انتقال دائمی بدهید و دستور ریدایرکت ۳۰۲ را برای آن‌ها نوشته‌اید به ریدایرکت ۳۰۱ تغییر دهید.

فقط در صورت لزوم از ریدایرکت استفاده کنید

تا جایی که می‌توانید از ریدایرکت دوری کنید. این که ریدایرکت بخشی از وب‌سایت است و اجتناب‌ناپذیر است درست، اما ریدایرکت‌ها سفر کاربر را طولانی‌تر می‌کنند و بودجه‌ی Crawl را هدر می‌دهند.

چه کنیم تا بیشترین اعتبار به صفحه دوم منتقل شود؟

سعی کنید URL1 را به مرتبط‌ترین URL2 وصل کنید. این مسئله قبل از هر چیز از زاویه دید کاربر مهم است مخصوصا کاربری که به دنبال مسواک برقی می‌گشته و ناگهان با صفحه‌ی «میلیونر شوید» مواجه می‌شود. در ضمن موتورهای جست‌وجو ریدایرکت به صفحات غیرمرتبط یا صفحه اصلی وب‌سایت را خطای ۴۰۴ نرم تلقی می‌کند و اعتبار صفحه را انتقال نمی‌دهند. گاهی وب‌مستر صرف تنبلی، صفحه‌ی حذف‌شده را به صفحه اصلی ریدایرکت می‌کند. اما به همان دلیلی که توضیح دادیم شما تنبل نباشید و تا حد ممکن به محتوای مرتبط و مشابه ریدایرکت کنید. هرچه محتوای شما مرتبط‌تر و شبیه‌تر باشد گوگل اعتبار بیشتری از صفحه‌ی اول را انتقال می‌دهد.

با ایجاد زنجیره‌ی ریدایرکت موتورهای جست‌وجو را سرکار نگذارید!

از ایجاد زنجیره‌ی ریدایرکت بپرهیزید. وقتی از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده می‌کنید صفحه‌ی اول از ایندکس حذف می‌شود، اما بعد از مدتی ممکن است صفحه‌ی دوم هم ناپدید شود، اینجاست که لازم می‌شود دوباره صفحه‌ی دوم را روی صفحه‌ی سوم ریدایرکت کنید و بعدا ممکن است دوباره این اتفاق بیفتد و یک زنجیره‌ی ریدایرکت درست شود. به چند دلیل نباید زنجیره ایجاد کنید:

  1. اول از همه اینکار سرعت را تا حد زیادی پایین می‌آورد و این اصلا برای وب‌سایت خوب نیست چون نرخ دفع کاربر را بیشتر می‌کند.
  2. در هر انتقال بخشی از اعتبار صفحه منتقل نمی‌شود. اگر در هر انتقال گوگل ۵ درصد از اعتبار کم کند حدود ۸۵ درصد اعتبار صفحه به URL چهارم منتقل می‌شود.
  3. گوگل معمولا ۳-۴ ریدایرکت را دنبال می‌کند و بعد از آن برای اینکه در لوپ ریدایرکت گیر نکند ادامه نمی‌دهد.

صفحات 404 لزوما دشمن شما نیستند!

بعضی مواقع اجازه بدهید صفحات ۴۰۴ باشند و آن‌ها را ریدایرکت نکنید. گوگل توصیه کرده در مواقع زیر به هیچ وجه از ریدایرکت استفاده نکنید و اجازه بدهید صفحه در حالت خطای ۴۰۴ باقی بماند:

  • ریدایرکت صفحات قدیمی به صفحه اصلی
  • نوشتن محتوای تقلبی
  • استفاده از ربات‌هایی که باعث می‌شوند صفحات ۴۰۴ ایندکس نشوند.

همه‌ی این کارها باعث می‌شوند شناسایی ساختار وب‌سایت شما برای موتورها جست‌وجو سخت‌تر شود.

گوگل اعلام کرده که صفحات ۴۰۴ به رتبه‌بندی سایت لطمه نمی‌زنند و شیوه‌هایی برای تعمیر آن‌ها هم به شما می‌دهد. از آنجایی که آن‌ها در نتایج جست‌وجو ظاهر نمی‌شوند تا جایی که لازم نیست، آن‌ها را ریدایرکت نکنید.

گوگل باهوش، وب‌مسترهای باهوش‌تر!

زمانی که ریدایرکت ۳۰۲ اشتباها به جای ۳۰۱ استفاده شود، گوگل بعد از مدتی متوجه این اشتباه می‌شود و مثل ریدایرکت ۳۰۱ اعتبار را انتقال می‌دهد. اما بهرحال ۳۰۱ و ۳۰۲ دو دستور متفاوت هستند، که پیام‌های متفاوتی به موتور جست‌وجو می‌فرستند. گاهی وب‌مسترها از این ترفند استفاده می‌کنند تا Sandbox Effect گوگل که قبلا توضیح دادیم را خنثی و کم‌اثر کنند. اما به هرحال اصلا توصیه نمی‌شود این دو ریدایرکت را به جای هم استفاده کنید.

اگر از اصغر به اکبر تغییر اسم دادید گوگل اکبر را با تاخیر به رسمیت می‌شناسد

همانطور که گفتیم، وقتی از ریدایرکت ۳۰۱ برای تغییر دامنه استفاده می‌کنید از چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد تا اعتبار صفحه و لینک‌هایش منتقل شوند. برای همین است که خیلی از وب‌سایت‌ها تغییر دامنه را تا جایی که می‌توانند عقب می‌اندازند. اما بهرحال گاهی لازم است دامنه را تغییر دهید و از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید. اما باید بدانید که گوگل چند ماه نیاز دارد تا مطمئن شود شما از این تغییر قصد شومی نداشتید و در این مدت انتظار افت ترافیک را داشته باشید.

حالا که این مقاله تمام شد، وقت آن است که سری به وب‌سایت‌تان بزنید و اصلاحات و پاک‌سازی ریدایرکت‌ها را شروع کنید!

توجه داشته باشید که نظر شما پس از تایید مدیر در سایت نمایش داده خواهد شد.
مرتضی
4 روز پیش
فوق العاده بود دیجی ویت.
minoo
4 روز پیش
وای این دور باطل که گفتین واقعا وحشتناکه!من خودم هر وقت صفحه م اینجوری میشه کلی تو دلم به وبمستر بد و بیراه میگم!
زهرا
4 روز پیش
همیشه این ارورا واسم سوال بود که چی هستن
مهدی
4 روز پیش
راجع به پلتفرم هایی مثل cms بیشتر توضیح بدین لطفا
تینا بابایی
5 روز پیش
ریدایرکت می تونه واسه کاربر خیلی ازار دهنده باشه و در نتیجه برای سئو مضر باشه
ابتین ملاعلی
5 روز پیش
من که میگم اکه سئو براتون مهمه تا میتونین از ریدایرکت دوری کنین دیگه خود دانید
Mehrdad
5 روز پیش
واقعا استفاده کردم.سایت بسیار مفید و زیبایی دارین
ناهید
5 روز پیش
انواع ریدایرکت خیلی خوب و واضح توضیح داده شده بود. موفق باشید.